Om meg

Trondheim, Sør-Trøndelag, Norway
My name is Kristoffer Martinsen, and this is my english blog! I am 16 years old, like to play football and hang out with my friends :-) I study at Thora Storm/Adolf Øien. Wizzle the hizzle be dat shizzle?

torsdag 7. oktober 2010

DIKT TIL ROMEO

Romeo, min skjønne venn
Følg mine ord og Julie, du vil se igjen.
Din sjels sjelevenn hilser på døden for Deres lykke,
hilser, men kommer tilbake som et smykke.
Et smykke svøpt i skjønnhet og lyst,
En skjønnhet som du møter, men vil da være tyst.
Din kjæres far arrangerer bryllup for Paris og Julie,
men vi har funnet en løsning på det umulige.
Om 24 timer vil De komme til Julies grav,
og dine dråper av tårer vil bli et hav.
Et hav som vil bli tørket av Julies varme,
når hun rømmer fra døden og ligger i dine armer.
Om 24 timer min venn, så kommer du til meg,
og Julie, som Gud has skjenket deg
vil bli evig din.

Kjærligste hilsener fra Broder Lorenzo

2 kommentarer:

  1. Et meget anstedig dikt, min fortrolige Kristoffer. Jeg er inderlig tilfreds med måten du bruker rim for å artikulere Romeo og Julie's hengivne kjærlighet. Takk for en prektfull leseropplevelse.

    SvarSlett
  2. Jeg vil også takke deg, Kristoffer, eller Krisee9 om du vil, for en uforglemmelig leseropplevelse :)
    takk for det.

    SvarSlett